سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی نژاد

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین عبداللهی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در جلسه آموزش ارتقایی معاونان آموزش واحدهای علمی تربیتی، بر اهمیت خدمت به طلاب و رفع مشکلات آن‌ها تاکید ویژه ای کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، صبح امروز در جلسه آموزش ارتقایی معاونان آموزش واحدهای علمی تربیتی، بر اهمیت خدمت به طلاب و رفع مشکلات آن‌ها تأکید ویژه ای کردند.

وی با استناد به حدیث امام صادق: قالَ اللّه ُعزّ و جلّ: الخَلقُ عِیالی، فأحَبُّهُم إلَیَّ ألْطَفُهُم بِهِم، و أسْعاهُم فی حَوائجِهِم، خدمت به خلق را عبادتی بزرگ و محبوب نزد خداوند دانستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: گاهی اوقات، مواردی که از نظر مسئولین کوچک و بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، برای طلاب بسیار مهم هستند. درخواست‌های طلاب، چه بزرگ و چه کوچک، باید با دقت و توجه مورد بررسی قرار گیرند. پاسخگو نبودن به این درخواست‌ها، می‌تواند بر انگیزه و روحیه طلاب تأثیر منفی بگذارد، اما توجه به درخواست ها و اهتمام به رفع مشکلات و مسائل طلاب موجب افزایش انگیزه و ارتقای سطح علمی و معنوی آن ها می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی‌نژاد با تأکید بر اهمیت تعادل بین تحصیل و زندگی شخصی طلاب، بر ضرورت ایجاد محیطی پویا و حمایتی در حوزه‌ها تأکید کردند.

وی بیان کرد: طلاب نیز مانند سایر افراد جامعه، به دنبال ایجاد تعادل در زندگی خود هستند. محیط حوزه باید به گونه‌ای باشد که در کنار فراهم آوردن فرصت‌های مناسب برای تحصیل، زمینه‌های رشد فردی و اجتماعی طلاب را نیز فراهم آورد. ایجاد تعادل بین وظایف حوزوی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، منجر به تربیت طلابی خواهد شد که علاوه بر دانش دینی، از مهارت‌های زندگی و تعامل اجتماعی قوی برخوردار باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: مَن مَشی فی عَونِ أخیهِ و مَنْفعتِهِ فلَهُ ثَوابُ المُجاهِدینَ فی سبیلِ اللّه، بر لزوم یاری مظلومان و رفع مشکلات دیگران تأکید کردند و از همه حاضرین در جلسه خواستند تا با عمل به این آموزه‌های دینی، در راستای خدمت به جامعه و اسلام گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha